Projekter

Multimediedesigner

Multimediedesigneruddannelsen er en intensiv og krævende kort videregående uddannelse. Uddannelsen tager to år og kvalificerer studerende til selvstændigt at kunne varetage arbejde med at designe, planlægge, realisere og styre multimedieopgaver, samt medvirke ved implementering, administration og vedligeholdelse af multimedieproduktioner. En multimediedesigner arbejder typisk i virksomheders kommunikations- og markedsføringsafdelinger, reklame- og marketingbureauer, mediebranchen, fx inden for film- eller tv-produktion eller som selvstændig medievirksomhed.

En multimediedesigner kan udarbejde projektstyrings-planer og kommunikations- og markedsføringsstrategier, designe, udvikle og implementere nye multimedieprodukter og har samtidigt fingeren på pulsen med hensyn til lovgivning, virksomhedstyper og virksomheders organisatoriske og strategiske forhold. En multimediedesigner besidder både elementær og specifik viden inden for fagområder som virksomhed og organisation, kommunikation og formidling, interaktionsudvikling (programmering af hjemmesider), design og visualisering samt andre aspekter i multimedieudvikling og -anvendelse. Herunder indgående kendskab til relevante digitale værktøjer, fx til projektplanlægning og projektstyring, design og programmering af digitale medier samt optagelse og redigering af videoproduktioner.

En multimediedesigner arbejder tværfagligt, projektorienteret og med en innovativ tilgangsvinkel. Vi har den nyeste viden inden for sociale medier og andre webteknologier og kan arbejde selvstændigt.

PORTFOLIO

Portfolio webdesign.

Tanken bag var at skabe et visuelt portfolio med korte overskrifter, der viser hvilken uddannelse, og hvilke fagområder/metoder vi uddannes i og gennemgår på det 2 årige studie til multimediedesignere på EASJ KØGE.

  • Planlægge, udvikle, designe og kode website
  • Skabe en online portfolio
  • Reflektere over dine styrker som multimediedesigner
  • Sælge dig selv gennem tekst og visuelle virkemidler
  • Opsætte Google Analytics
  • Portfolio, skal - overvejende visuelt - kommunikere, hvad du kan
  • Korte, forklarende billedtekster samt fokus på at vise processen bag de forskellige projekter.

Besøg website

UX - USER EXPERIENCE

Projektleder på UX projekt - UX design

Tanken bag designet til kunden var, at skabe en overskuelig meget visuel nem løsning, der får kunderne hurtigt gennem købsprocessen, når de handler billetter.

  • Fokus på brugere og design af brugeroplevelser
  • Forbedring af brugerflader og brugeroplevelser ved hjælp af JavaScript/jQuery
  • Forstå sammenhængen mellem IA og UX
  • Forstå brugen af User Journeys som værktøj
  • Arbejde med brugerorienterede designmetoder
  • Udvikle forskelligartede prototyper
  • Anvende testmetoder til digitale brugeroplevelser

Besøg Prototype - UX design til Billetsalg.dk

.

IN2 DESIGN

Projektleder på webcontent projekt - website design.

Tanken bag desginet var at skabe et moderne clean website der sælger klassiske møbler.

  • Projektplanlægning via Trello
  • Design af responsiv website til en onlineshop for møbler og boligindretning
  • Udvikling af forretningsmodel
  • Anvendelse af Git og GitHub til versionsstyring
  • Målgruppeundersøgelser og moodboards i udviklingen af webdesign
  • Implementere typografi via HTML og CSS
  • Anvende budskaber i tekster, billeder og design til websites
  • HTML og CSS validering vha. HTML Validering og CSS Validator

Besøg website

Webdesign Prototype

PROTOTYPE

Web Basic projekt.

Første skoleprojekt var at designet et HTML, CSS website om os selv.

  • Projektplanlægning via Trello
  • Skitsere og håndtere centrale metoder til dokumentation af design
  • Benytte layout, komposition, HTML, CSS og webdesign med henblik på at skabe en simpel, mobilvenlig hjemmeside
  • Simpel hjemmeside med HTML og CSS til mobile enheder
  • Styre farver og størrelser ved hjælp af CSS
  • HTML og CSS validering vha. HTML Validering og CSS Validator
  • Anvendelse af Git og GitHub til versionsstyring
  • SASS og KOALA til compiling til CSS

 

UNGE OG DIGITAL SELVBETJENING

Projektleder på Eksamensprojekt 2. semester. Karakter: 12

Eksamensopgaven på 2.semester var at skabe et website til Køge Kommune Borgerservice, der får de unge til at bruge digitale selvbetjeningsløsinger. Efter adskillige brugerundersøgelser og test, kom vi frem til at de unge drømte om et overskueligt gør det selv website med kort tekster, og meget visuel information, så de hurtigt kan gennemføre de enkelte funktioner, og finde løsninger gennem junglen af informationer på, hvad de selv kan klare digitalt hjemmefra uden at skulle gå på borgersservice. Vi valgte derfor at designe et ungesite i stilen flat design.

  • Den digitale løsning skal laves i HTML, (S)CSS og JavaScript/jQuery.
  • Minimum to User Journey Maps
  • Forbedringer af informationsarkitekturen (IA) for hjemmesiden
  • En designmanual
  • Kommune eller tage udgangspunkt i Køge Kommunes nuværende designlinje
  • En SoMe-strategi inklusiv indholdsstrategi samt opslag
  • SEO - Search Engine Optimization (Brug noindex & nofollow i alle HTML-dokumenter)
  • Rapport
  • POC - proof of concept for Køge Kommune Borgerservice
  • Kundepitch - præsentation for kunden med fokus på det færdige koncept og produkt

Besøg website

MUSIKER WEBSITE OG MUSIKVIDEO

Projektleder på musiker projekt - musikvideo & website design-

Ud fra kundens ønsker og vores samtale med Dean, valgte vi at designe et website der passer til ham og hans personlige musikstil. Websitet blev modtaget med stor begejstring hos den unge musiker.

  • Projektplanlægning via Trello
  • Konkretisere abstrakte værdier og egenskaber i et visuelt udtryk
  • Arbejde metodisk med design af visuel identitet for en given kunde
  • Udstikke rammer og retningslinjer for implementering af en given visuel identitet i konkrete produkter og kommunikation
  • Designmanual - den visuelle identitet indeholder: logo, farvepalette, typografisk hierarki, billedstil og grafiske elementer
  • Implementere og anvende jQuery
  • Anvende et eller flere API’er
  • Tidsestimere, prissætte en opgave og udarbejde et tilbud
  • Udvikle en forretningsmodel for en kunde
  • Planlægge og producere indhold
  • Versionering af indhold til sociale medier

 

Andre multimediedesign projekter

 

NAP MAP APP DESIGN

Web Concept “Think Big”:

  • Projektplanlægning via Trello
  • Benytte udviklingsmetoden Lean Startup
  • Anvende metoder til idé- og konceptudvikling
  • Proof Of Concept og brugertests af produkt
  • Udvikling af prototype
  • MVP - minimum valuable product
  • Test af prototype
  • Hvordan agerer brugerne med produktet?
  • Lær af mennesker
  • Definer design principper
  • Re-definer hvis nødvendigt
  • Pitch af projekt
  • Anvendelse af Git og GitHub til versionsstyring
  • HTML og CSS validering vha. HTML Validering og CSS Validator
  • SASS og KOALA til compiling til CSS

 

WEBSHOP, SEO & DATA

Projektleder på Webshop Data projekt - SEO :

  • Arbejde med online markedsføring på tværs af platforme
  • Opsætning af webshop
  • Persuasive design
  • Arbejde med og analysere brugerdata
  • Anvende centrale værktøjer og analysere digital data til optimering af multimedieproduktion
  • Infografik
  • Anvende API kald til udveksling af data mellem klient og server
  • Visualisere og præsentere dynamisk data gennem javascript plugins og DOM manipulation.
  • Markedsføring via søgemaskine-optimerede webtekster og sociale medier.
  • Målepunkter for SEO skal være defineret (KPI)
  • Indhent data for SO-ME-indsatsen. Forstærk SO-ME indsatsen på baggrund af disse data.
  • "Webshop" kobles til Google Analytics for at måle og analysere trafikstrømme. Der opstilles klare konverteringsmål og KPI’er på Google Analytics.